Dziennik Kalorii Logo

South Beach

South Beach - śniadanie Dieta South Beach czyli dieta południowych plaż została stworzona przez Arthura Agatstona. Dieta składa się z trzech etapów, z których każdy wymaga wykluczenia z jadłospisu pewnych składników. Autor zauważył, że spożywanie przetworzonych produktów powoduje tycie, a wykluczenie ich, pozwala nam zrzucić zbędnę kilogramy bez drastycznego zmniejszania porcji. South Beach opiera się na spożywaniu produktów o niskim indeksie glikemicznym bez konieczności liczenia kalorii.

PIERWSZA FAZA

Trwa dwa tygodnie i jesteśmy zmuszeni do zrezygnowania z następujacych produktów:produkty mączne,ziemniaki,owoce,nabiał w tym mleko,kofeina,herbata i alkohol. Musimy wykluczyć duże ilości cukrów i tłuszczów Dieta w pierwszej fazie opiera się na jajkach, chudym mięsie(drób,chuda wołowina,ryby), warzywach, w tym strączkowych,niskotłuszczowych produktach mlecznych jak np.serek wiejski. Niedozwolone warzywa to:ziemniaki,buraki, kukurydza, marchew. W pierwszej fazie zauważamy najszybszy spadek wagi, w ciągu dwóch tygodni możemy zgubić nawet 6 kilogramów!

DRUGA FAZA

South Beach - śniadanie II Druga faza diety South Beach pozwala nam wprowadzić już produkty zawierające większą ilość węglowodanów. Etap ten trwa do momentu, gdy osiągniemy wymarzoną wagę. Kilogramy spadają wolniej niż przez pierwsze dwa tygodnie, lecz jest to zdrowe tempo chudnięcia, co pozwoli nam uniknąć efektu jojo. W tym momencie kuracji odchudzającej możemy zacząć wprowadzać w niewielkich ilościach pełnoziarniste pieczywo, brązowy ryż, pełnoziarnisty makaron,kasze gryczaną, płatki owsiane, kus-kus, oraz owoce(oprócz ananasa,arbuza,daktyli,rodzynek,liczi). Musimy jednak uważać, ponieważ zbyt duże ilośći tych produktów mogą spowodować zastój w spadku wagi. Na początku drugiej fazy powinniśmy spożywać maksymalnie po jednym owocu i produktu zbożowym dziennie. Podczas drugiego etapu chudniemy około kilogram tygodniowo.

TRZECIA FAZA

South Beach - jajka Trzecia faza diety rozpoczyna się w momencie uzyskania docelowej wagi. Etap ten to plan zachowania uzyskanych rezultatów. Dieta zakłada spożywanie produktów o indeksie glikemicznym mniejszym niż 60, a gdy któregoś dnia spożyjemy większą ilość węglowodanów, następnego powinnyśmy ją zminimalizować. W tym momencie nie ma produktów zakazanych, należy jednak zachować zdrowy rozsądek.
Oprócz wszystkich tych zasad musimy pamiętać,że podobnie jak na innych dietach powinniśmy jeść regularnie co 2-3 godziny, niewielkie porcje. Nie powinniśmy przejadać się, ani głodzić. Ważna jest także aktywność fizyczna, bez której żadna dieta nie da oczekiwanych rezultatów. Przez pierwszy miesiąc możemy schudnąć około 8 kg w zależności od wagi początkowej. Mimo, że nie musimy liczyć kalorii i drastycznie ograniczać porcji, dieta ma tez swoje wady. Na początku odstawienia węglowodanów i kofeiny możemy odczuwać zmęczenie, bóle głowy czy osłabienie. Pierwsza faza może być trochę monotonna z uwagi na duże ograniczenia produktów, jednak jest ona krótka i bardzo efektywna. Dieta nie jest odpowiednia dla osób z cukrzycą lub z wysokim poziomem cholersterolu. Dieta pozwala nam osiągnąć zadowalające efekty w krótkim czasie bez uszczęrbku na zdrowiu, jednak musimy zaakceptować parę wyrzeczeń.
 
Powrót do Strony głównej