Dziennik Kalorii Logo

Ćwiczenia na brzuch


Płaski brzuch dieta odchudzanie efekty Płaski i umięśniony brzuch to marzenie każdego z nas. Receptą na osiągnięcie celu jest zdrowa, zbilansowana dieta oraz odpowiednio dobrane ćwiczenia. Wiele osób sądzi,że wykonując zwykłe brzuszki wypracuje sobie 'kaloryfer'. Niestety takie przekonanie jest błędne. Aby cieszyć się pięknym brzuchem musimy pracować na wszystkie partie jego mięśni.
Pragnąc rozpocząć walkę mamy do wyboru wiele różnych treningów, lecz który z nich działa najlepiej i przyniesie nam najlepsze efekty? Porównajmy dwa z najbardziej znanych: A6W i 8 MIN ABS
A6W - Aerobiczna 6 Weidera. Zestaw zawiera 6 ćwiczeń opracowanych przez Joe E. Weidera. Kluczowym punktem tego treningu jest systematyczność. Ćwiczenia wykonujemy przez 42 dni stopniowo zwiększając ilość powtórzeń i serii(według narzuconej rozpiski). Jest to zestaw ćwiczeń, który wzmacnia i kształtuje nasze mięśnie, również rozbudowując je. Przed treningiem należy pamiętać o rozgrzewce,aby przygotować nasze ciało do wysiłku. Wykonując ćwiczenia musimy pamiętać o stałym napinaniu mięśni oraz o nierobieniu przerw, które mogą niekorzystnie wpłynąć na efekt końcowy.Niestety ćwiczenia często powodują bóle kręgosłupa, w przypadku takich dolegliwości należy przerwać trening.
Poniżej przedstawiamy rozpiskę treningów A6W:
Dzień Serie Powtórzenia Dzień Serie Powtórzenia
1 1 6 22 3 16
2 2 6 23 3 16
3 2 6 24 3 16
4 3 6 25 3 16
5 3 6 26 3 18
6 3 8 27 3 18
7 3 8 28 3 18
8 3 8 29 3 18
9 3 8 30 3 20
10 3 10 31 3 20
11 3 10 32 3 20
12 3 10 33 3 20
13 3 10 34 3 22
14 3 12 35 3 22
15 3 12 36 3 22
16 3 12 37 3 22
17 3 12 38 3 24
18 3 14 39 3 24
19 3 14 40 3 24
20 3 14 41 3 24
21 3 14 42 3 24
Są to ćwiczenia dla osób:
  • wytrwałych
  • bez problemów z kręgosłupem
  • z miare dobrą kondycją fizyczną

8 MIN ABS-ośmiominutowy trening brzucha angażujący mięśnie górnej i dolnej części brzucha, mięśnie skośne, poprzeczne oraz dolnego odcinka pleców. Ćwiczenia nie obciążają kręgosłupa więc mogą być dobrą alternatywą dla osób, które nie mogą wykonywać A6W z powodów zdrowotnych. Zestaw jest przyjemniejszy niż A6W co może być dodatkowym plusem. Efekty przychodzą w zależności od kondycji początkowej, jednak pierwsze rezultaty można zauważyć już po około 2 tygodniach regularnych treningów. Ogromnym plusem ćwiczeń jest przedstawienie ich na filmiku instruktażowym, który można zobaczyć w internecie.
Zestaw jest lekki i przyjemny, jednak minusem może być fakt,że osoby o lepszej kondycji będą musiały zwiększyć ilość serii. Trening ten idealny jest dla osób:
  • które posiadają mało czasu
  • o słabszej kondycji fizycznej
  • szybko nudzących się ćwiczeniami
  • z problemami z kręgosłupem
 
Powrót do Strony głównej