Dziennik Kalorii Logo

Bieganie dla początkujących


Bieganie dla początkujących Szukasz sportu dla siebie? Jeśli nie masz zdrowotnych przeciwwskazań to bieganie może okazać się najbardziej efektywną i przyjemną formą aktywności fizycznej jaką znasz. Dzięki niemu lepiej dotlenisz mózg, spalisz tłuszcz i zbudujesz wymarzone mięśnie.

Czy wiedziałeś, że regularne bieganie zwiększa długość życia kobiet o 5,6 roku a mężczyzn o 6,2 roku? Jogging ma korzystny wpływ na nasze serce i płuca, nie zapominajmy także o słynnych endorfinach,które wydzielają się podczas treningu. Nie ma nic lepszego na chandrę lub stres niż 30 minutowy trucht! Nie ważne ile masz lat, bieganie to sport dla każdego. Możesz to robić kiedykolwiek i gdziekolwiek, brzydka pogoda jest tylko marną wymówką! Pamiętajmy jednak, że początki bywają ciężkie, więc nie warto zniechęcać się po paru dniach. Daj sobie kilka tygodni na oswojenie zanim zrezygnujesz. A może okaże się, że w przyszłości nie będziesz wyobrażał sobie bez tego życia?

Aby bieganie sprawiało ci przyjemność i przynosiło korzyści musisz pamiętać o paru rzeczach:

BUTY

Na początku nie musisz kupować niebotycznie drogich i firmowych, jednak ważne, żebyś zadbał/a o odpowiednie obuwie. Jeśli masz taką możliwość zacznij biegać po leśnych ścieżkach, wystarczą ci wtedy zwykłe sportowe buty, z czasem gdy bieganie całkowicie cie pochłonie, zainwestujesz w solidniejsze. Jeśli zamierzasz biegać po asfalcie lub chodniku, potrzebujesz dobrej amortyzacji, wiec pierwsze lepsze buty nie spełnią swej funkcji, co nie oznacza, że musisz wydawać na nie majątek. Na rynku jest wiele tańszych modeli, które świetnie sprawdzą się na twardej nawierzchni. Buty do biegania powinny być rozmiar większe niż nasze normalne obuwie. Pamiętajmy, że buty do biegania powinniśmy wybierać pod względem wygody i przeznaczenia, a nie walorów estetycznych.

GADŻETY

Na początku nie zostawiaj wypłaty w sklepie sportowym. Jeśli masz słomiany zapał to poczekaj z zakupem gadżetów i odzieży dla biegaczy do czasu, aż będziesz pewien/na, że to sport dla ciebie.

WYZNACZ SOBIE REALNE CELE.

Nie oczekuj, że po latach siedzenia na kanapie przebiegniesz 5 km. Zacznij od marszu lub marszobiegu. Biegaj minimum 3 razy w tygodniu. Możesz skorzystać z gotowych planów treningowych.

MUZYKA

Stwórz swoją playliste do biegania. Muzyka to legalny środek dopingujący!

PRZEBADAJ SIĘ!

Zrób podstawowe badania, by dowiedzieć się czy nie ma przeciwwskazań do uprawiania tego sportu.

ZNAJDZ PARTNERA

Razem będzie wam raźniej, a twoja motywacja wzrośnie wraz z nutą rywalizacji! Jeśli nie lubisz biegać z innymi ludźmi zawsze możesz zabrać na jogging swojego pupila, na pewno będzie zachwycony.

ROZGRZEWKA

Zanim zaczniesz biec, przejdź się kawałek stopniowo zwiększając tempo, aż zaczniesz biec i osiągniesz idealną dla ciebie szybkość. Możesz również skorzystać z gotowych rozgrzewek dostępnych w sieci.

ODPOCZYWAJ CZYNNIE

Po skończonym treningu pomaszeruj kawałek i porozciągaj się, zmniejszysz w ten sposób ból, który może doskwierać ci następnego dnia. Możesz stać się zapalonym biegaczem, wystarczy,że będziesz systematyczny/a i wytrwały/a, a twoje cele są na wyciągniecie ręki.
 
Powrót do Strony głównej